Tobias Hauff, SOK:s försäljningschef, tillsammans med Deloittes Country Managing Partner Erik Olin och SOK:s marknads Jessica Lindell Vikarby. Foto: Deloitte.

Publicerad 18 september 2023

Deloitte och SOK inleder partnerskap

Deloitte och Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) har ingått ett samarbete som en förlängning av Deloittes internationella partnerskap The Olympic Partner (TOP).
- Vi delar många egenskaper med den olympiska rörelsen, såsom fokus på personlig prestation och utveckling, hälsa och välbefinnande. Vi har mycket att lära av den kunskap som finns inom SOK och tror att vi med våra kompetenser kan bidra till att utveckla SOK som organisation, stärka den olympiska rörelsen och idrott i Sverige i stort, säger Erik Olin, Country Managing Partner på Deloitte.

Som officiell partner till SOK kommer Deloitte bland annat bistå med kompetens för att stödja SOK i strategiska utvecklingsprojekt och arrangera en case-tävling där studenter på svenska universitet får komma med idéer om hur den olympiska rörelsen kan utvecklas. SOK kommer i sin tur bland annat att bidra till Deloittes interna program för att främja hälsa och välmående bland medarbetare.

- I Deloitte får SOK en kraftfull partner med erfarenhet från den globala olympiska rörelsen. Tillsammans kan vi stärka varandra i en spännande tid för både den olympiska rörelsen i Sverige och i världen, säger SOK:s generalsekreterare Åsa Edlund Jönsson.

Partnerskapet mellan Deloitte och SOK är en förlängning av Deloittes globala partnerskap inom programmet The Olympic Partner (TOP) som tillkännagavs förra året. Som global olympisk partner förser Deloitte Internationella Olympiska Kommittén (IOK) med management- och affärskonsulttjänster, bland annat inom digital strategi och transformation, och bidrar till att IOK når målen inom Olympic Agenda 2020+5. Det tioåriga partnerskapet sträcker sig över fem olympiska spel fram till och med 2032.

Partners

Huvudsponsorer, logotyper